Najpierw wymyśliłam lekcję. Potem było wiele wow, a na końcu pomyślałam o sobie 🤔. Nawet pogadałam o tym w rodzinie 🤪.
Trudno mi było zlokalizować swoje talenty, serio. Ale znalazłam i je widzicie na załączeniu, hi, hi. Hura🤩🥰 🥳.
Przecież w zrozumieniu swojego talentu absolutnie nie chodzi o to, żeby osiągnąć „sukces” dla innych, chodzi o zadowolenie siebie, o swoją przyjemność, żeby czuć się dobrze ze sobą 🥺🙅♀️.
Nie wiedzieliście o tym 🥹?
A wiedzieliście, że w badaniach Johna Hatti’ego samoocena od wielu lat zajmuje miejsce w czołówce czynników pozytywnie wpływających na uczenie się uczniów?* I nie chodzi tu o mechaniczne odhaczanie zadań czy kryteriów, które wykonaliśmy/wypełniliśmy. Rzecz dotyka poczucia własnej wartości, swoich możliwości, potencjału, czyli odpowiedzi na pytanie – czy jestem coś wart_a 🧐 ? Właśnie. I okazuje się, że nauczyciele mogą mieć w tym swój wielki udział 🫣.
Polecam lekcję o talentach🤩 . U mnie pretekstem była jedna z obowiązkowych pozycji lekturowych – przypowieść o talentach. Jeśli nie uczysz języka polskiego, możesz pochylić się nad sprawą na godzinie wychowawczej. Na plastyce również. I nie tylko.
A chodziło o znalezienie w sobie talentu🧐 . Albo kilku.
Potem na wizualizacji swojego potencjału oraz na refleksji nad tym, co mogę zrobić, żeby się rozwijać, co może mi w tym przeszkodzić, a jakie będą okoliczności sprzyjające mojemu rozwojowi 🥰.
Co to była za cudna lekcja🤩 ! Usłyszałam i zobaczyłam tyle talentów, o których nie miałam pojęcia🥹 !
Usłyszałam też to, co od zawsze wpajam moim uczniom o błędach, o nie poddawaniu się, o wytrwałości, o pracy nad sobą. Całkowity wzrusz i zachwyt🥺. Jest nadzieja!
Dzieciaki umieszczały talenty w pudełkach po mojej diecie pudełkowej, ale wizualizację możecie zaproponować zwyczajnie, na kartce kredkami/farbkami albo plastelinowo, albo w formie elektronicznej, albo z wykorzystaniem klocków, albo kalamburowo, albo… jakkolwiek.
Czego wam bardzo życzę
Belferka Zosia
PS Poniżej karta z kryteriami do pudełka talentów.
*Będzie post o najnowszych wynikach badania Johna Hatti’ego.