Trzymajcie pomysł na łagodne wejście do powtórek z fleksji
, które potem może będą trochę mniej ała
.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tak to jest po kolei
dzieciaki losują, jaką częścią mowy będą
rysujemy linie przejścia (5,6,7, ile chcemy)
wszystkie „części mowy” stają wzdłuż pierwszej linii
nauczyciel (lub ktokolwiek) stoi naprzeciw grupy, za ostatnią linią, losuje i czyta na głos wyrazy
jeśli „czasowniki” usłyszą „siebie” (czyli usłyszą wyraz, który jest czasownikiem) przekraczają najbliższą linię, idąc do przodu – podobnie oczywiście robią inne „części mowy”
jeśli ktoś się pomyli i ruszy do przodu nie wtedy, kiedy trzeba, ma karne cofnięcie się o jedną linię.
Wygrywają rzecz jasna ci, którzy pierwsi przejdą ostatnią linię.
Nagrodą jest satysfakcja lub, tak jak u mnie, kupony szczęścia
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pod wpisem znajdziecie szablony z częściami mowy, wyrazami i kuponami szczęścia.
Można je wykorzystać też do innych celów, np. do łączenia grup (tak właśnie dziś było w mojej 8 klasie).
Dobrej zabawy!
Belferka Zosia