Podsłuchane 👂🦻

„Skrzydła trzeba dopracować!”

„Mamy nową taktykę, proszę pani!”

A teraz wy posłuchajcie, to jest hit 📣!

Jakoś tak nieśmiało od pewnego czasu łypałam na STEAM, bo, wiecie, z gruntu założyłam, że to nie dla mnie, starej takiej boomerki.

Aż…nie wiem zupełnie dlaczego…zajrzałam…do Oktawii.

Wysłuchałam https://youtu.be/3uRK5uR6XwM i…

Już raczkuję🥳💪🤸‍♀️ !

Chwila zaś to była ostatnia, bo już padałam z nudów nad mitami, serio🤷‍♀️ . Opatrzyło mi się wszystko, co (wydawało mi się) można z tych historyjek wycisnąć 😅.

Jednak dziś, przy piątku, zadziało się z umęczonymi duszyczkami i ciałami coś nie do uwierzenia!

Energia, uśmiechy, ekscytacja! A, przypominam, PIĄTEK 😏😵🤪 .

Było tak 👇

🧠 najpierw burza mózgów 👉 Co do tej pory uznajecie za największe marzenie ludzkości?

I grupowanie karteczek z odpowiedziami oraz dyskusja, na przykład nad tym, co by było, gdyby marzenie o nieśmiertelności się ziściło…

🧐 potem zahaczka od Oktawii przed mitem o Dedalu i Ikarze 👉 konstruowanie samolotów z papieru takich, żeby pofrunęły jak najdalej.

Co tu się działo!

I refleksja 🤔 bez wujka Google samoloty by nie powstały…

✈ kolejny krok 👉 puszczanie samolotów – który poleci najdalej???

I refleksja 🤔- emocje na korytarzu szkolnym = hałas = kłopot z nauczycielami „po sąsiedzku”🤷‍♀️ .

🧠 kolejno – dyskusja nad atutami zwycięskiego samolotu.

I refleksja 🤔– mimo że dzieciaki nie mają jeszcze fizyki, spostrzeżenia okazały się bardzo trafne (opór powietrza, jego przepływ itepe).

Po przeczytaniu, samodzielnej analizie tekstu mitu, sądzie nad Ikarem, redagowaniu motta do mitu, które będzie jego przesłaniem, zaplanowana jest kolejna rozkmina, wyraźnie potrzebna – czy te skrzydła miały w ogóle szanse🤔 ?

Generalnie ma nas to doprowadzić do naszych marzeń… 🤩Bo one napędzają nas i świat!

Cel i NaCoBeZu do lekcji znajdziecie TU.

Wyzwania do samodzielnego opracowania mitu są TU.

Potem już tylko pogadać o marzeniach…