✉📨📫✉📨📫✉📨📫✉📨📫✉📨📫✉

Ale co w pisaniu listów jest takiego szczególnego, zapytacie. To normalne, podstawa programowa obliguje, robimy, więc o co taki hałas. Żeby zaraz posty pisać 🤷‍♀️?

Otóż tak, właśnie pisać. Bo ile razy pisaliśmy na lekcji listy „na sucho”? Znaczy takie abstrakcyjne, że niby do kogoś, ale tak naprawdę to nudnawo wprowadzaliśmy tę „formę użytkową”. Użytkową albo nie, bo kto teraz pisze listy (słowa ucznia 😏 ). Bo kiedy dzieci piszą tak naprawdę  do nikogo (mimo nagłówków), to nie wiążą się z tym żadne prawdziwe emocje ani doświadczenia. Ot, taka sztuka dla sztuki. A wystarczy stworzyć sytuację, że będą pisały NAPRAWDĘ DO KOGOŚ✨ . A jeśli to jest rówieśnik, to  robi się naprawdę fajnie. A jak w dodatku z innego, ciekawego miasta, to już sztos, moi panowie 😊 I pojawia się sens, są emocje. I jest zapamiętane na wieki wieków!

Wymyśliłyśmy sobie z Anią w dodatku nie takie zwykłe pisanie i odczytywanie listów, ale prawdziwe pochylenie się nad ich treścią. Stąd Warszawa i Chełmno pytają!

I tak Chełmno pyta:

👉Jak nazywa się ulubiony kucyk Klary?

👉Kto ma króliki?

👉Kto ma kota Filemona?

👉Kto trenuje karate?

👉Jakie imiona noszą trojaczki?

👉Kto gra na flecie poprzecznym?

👉Kto ma świnki morskie, chomika i psa Molly?

👉Jakie relikwie znajdują się w Chełmnie?

👉Jaką nazwę nosi klub siatkarski w Chełmnie?

👉Czy w pobliżu Chełmna jest jezioro?

A Warszawa nie pozostaje dłużna:

👉Z kim Darii miło i przyjemnie płynie czas?

👉Kto interesuje się parkurem?

👉Czego spodziewa się Michał na urodziny?

👉Kto w soboty chodzi na spacer z siostrą?

👉Jaką książkę ostatnio przeczytała Karolina?

👉Gdzie Zuzia często chodzi z tatą?

👉Kto uwielbia rysować postaci z gry Among Us?

👉Jakie mają imiona bracia w naszej klasie?

👉Jaki jest ulubiony przedmiot Natalki?

👉Kto lubi grać w Minecrafta?

I trzeba było odszukać w listach! A to przecież czytanie ze zrozumieniem, hi, hi. Przyszło samo, nawet z ochotą i radością, zaręczam. Ale było emocji! I pojawiło się zrozumienie, że gdzieś tam, w Polsce, jest inna, ale właściwie taka sama klasa piąta! Integracyjna w dodatku! Też grają w Minecrafta! Też mają zwierzaki! I takie same radości! No niby oczywiste… Ale do tej pory nikt z piątaków się nad tym nie zastanawiał i o tym nie myślał 😊

W dodatku już zaplanowaliśmy („A odpiszemy teraz, proszę pani?”), że będzie ciąg dalszy. Tym razem jeden, wspólny list, żeby była

💪 kooperacja 😊

oraz

💪 komunikacja 😊

a także

💪 kreatywność 😊

bo to nie będzie taki zwykły list! Taki sobie liścik, a  potrafi zaserwować kompetencje przyszłości, no klękajcie narody 😮!

Serial to w ogóle będzie prawdopodobnie, ponieważ pojawiła się myśl, żeby wyruszyć do Warszawy i się poznać! A potem zaprosić do Chełmna, Miasta Zakochanych, które małe, ale gościnne i bardzo klimatyczne jest! I mamy co pokazać! Wycieczka do Warszawy w trakcie przygotowania, będziemy relacjonować.

A przy okazji kształciliśmy sobie kompetencje:       

🤗W zakresie rozumienia i tworzenia informacji.

🤗Osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.

🤗W zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

Takie zwykłe, a jednak niezwykłe pisanie listów…

Piszcie więc listy PRAWDZIWE. Doświadczenie równa się zapamiętanie, mówię wam.

Tego i wam, i waszym uczniom życzę

Belferka Zosia